مهدی آذین
04 شهریور 1403

شاه کلید موفقیت، انضباط فردی است.

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
انضباط فردی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی افراد به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابند؟

شاید بارها این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا برخی افراد به راحتی به اهدافشان می‌رسند، در حالی که دیگران با وجود تلاش بسیار، به موفقیت دست پیدا نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل این تفاوت، داشتن انضباط فردی است. افراد موفق، افرادی هستند که بر روی اهدافشان تمرکز می‌کنند و با استفاده از انضباط، به آن‌ها می‌رسند.

تعریف انضباط فردی

Individual discipline do it now

تعریف انضباط فردی :

انجام کاری که باید! در زمانی که باید! چه بخوای چه نخوای!

 آلبرت هوبارد

انضباط فردی یعنی توانایی کنترل افکار، احساسات و رفتارهایمان برای رسیدن به اهدافمان. به عبارت ساده‌تر، انضباط یعنی اینکه کاری را که باید انجام دهیم، حتی وقتی که نمی‌خواهیم، انجام دهیم.

این مثل عضله‌ای است که هرچه بیشتر تمرینش دهیم، قوی‌تر می‌شود. با انضباط فردی، می‌توانیم عادت‌های خوب ایجاد کنیم، عادات بد را کنار بگذاریم و به طور کلی زندگی منظم‌تری داشته باشیم.

توصیه خودمونی: دنبال بهانه برای انجام ندادن کارها نباش! اگه بررسی کردی و قرار شد کاری را انجام بدی، باید تا تهش بری! حق نداری پشیمون بشی!

راهکار انجام کارها برای رسیدن به هدفی مشخص

شمایی که دارید این مقاله را می‌خوانید قطعا یک هدفی دارید و برای رسیدن به آن باید اقدام‌هایی انجام دهید. اگر بررسی کردید و قرار شد که کاری را انجام دهید، باید متعهد باشی که تا انتها آن کار را انجام دهید و حق ندارید که پشیمان شوید. دست به مهره بازی است.

اگه اکنون فکر می‌کنید که حوصله یا انگیزه ندارید تنها راحش این هست که بپذیرید شما باید به انتهای کار برسید و این جمله را بیان کنید و اقدام کنید: «بگویید: حوصله ندارم ولی این کار را انجامش میدم» و به کار اصلی بچسبید که شما را به هدفتان نزدیک می‌کند و از کارهای بیهوده پرهیز کنید.

تعریف انضباط فردی یادت هست؟ انضباط فردی یعنی توانایی کنترل افکار، احساسات و رفتارهایمان و انجام کاری را که باید؛ در زمانی که باید؛ چه دوستش داشته باشیم، چه دوستش نداشته باشیم! برای رسیدن به اهدافمان.

کارهایتان را سیستمی کنید یعنی شرایط را طوری تغییر دهید که بیشترین انضباط فردی را داشته باشید و شما نیاز نباشد برای انجام آن کار کلی وقت هدر بدید تا به شرایط انجام برسید.

یک مثال بزنم بهتر متوجه شوید :

شما قراره برای رسیدن به هدفتون روی ۱۰ صفحه تایپ کنید یا ۱۰ مقاله بنویسید یا اینکه هر روز یک ویدیو از خودتان در اینترنت یا اینستاگرام منتشر کنید! باید میز کار شما و وسایل مورد نیاز شما همیشه آماده به کار باشند و نهایت کاری که شما باید انجام بدهید این است که خود را به پشت میزتان برسانید و شروع به تایپ مقاله یا موبایلتان را روی پایه گذاشته و دکمه ضبط ویدئو را بزنید! همین!. حالا این مدل را تعمیم دهید به کار خودتان.

حواسپرتی ها را کم کنید. اینترنت قطع کنید. اگه نیاز بود موبایل را کنار بگذارید یا حتی خاموش کنید. شما باید آن کار را انجام دهید هر کاری که از دستتان بر می‌آید باید انجام دهید تا آن کار به اتمام برسد.

گاهی در اطراف شما افرادی هستند که دیدگاه منفی دارند و یا باعث حس بد، عصبانیت و آشوب ذهنی در شما می شوند حتما باید این افراد را از خودتان دور کنید و افراد مثبت و شاد و کسانی که دوست دار موفقیت شما هستند را جایگزین کنید.

تمرکز کردن یعنی هدایت تمام توجه و انرژی ذهنی به یک نقطه خاص یا یک فعالیت مشخص. به عبارت ساده‌تر، تمرکز یعنی غرق شدن در کاری که انجام می‌دهیم و نادیده گرفتن حواس‌پرتی‌های اطراف.

تمرکز یعنی شروع یک کار و ادامه دادن تا پایان کار. این بین حق نداری هیچ کار دیگری انجام دهی!

توصیه خودمونی: اگر تصمیم می‌گیری که یک کاری را انجام بدی! دیگه در بین آن تصمیم به کار دیگه‌ای نگیر. اگر زنده‌ای باید تمومش کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *